Instituttet præsenterer

100 opgaver du kan automatisere

Brug teknologien og få det langt nemmere ved kundemøder, tilbudsgivning, projektstyring og alt det andet, der fylder din dagligdag.

100 ideer til at frigive tid til det vigtigste

Skal du til at sætte gang i automatiseringen i din virksomhed, men ved du ikke heeelt hvor du skal starte? Det er meget forståeligt, for man kan nemt blive rundtosset. Vi har samlet en liste med over 100 steder, hvor vi ville starte. Vi har delt ind i kategorier, for at gøre det lettere for dig at overskue listen. Og husk, at vi altid er klar til at lære dig præcis, hvordan du gør det. God fornøjelse!

0. Essentials

  • Nr. 1: Opret oversigtsside med links til alle automatiserede forløb og processer
  • Nr. 2: Opret essentiel database med alle vigtigste funktioner

1. Salg

  • Nr. 3: Udsend automatisk reminder om mødetidspunkt
  • Nr. 4: Send automatisk link til materiale eller online mødelokale inden møde
  • Nr. 5: Opret møde og udsend automatisk indkaldelse
  • Nr. 6: Opret automatisk personligt slideshow til kundemøde
  • Nr. 7: Modtag automatisk mail med link til slideshow, kundedata, materiale og online mødelokale
  • Nr. 8: Send automatisk tilbudsmail til kunde
  • Nr. 9: Send automatisk opfølgningsmail til kunde
  • Nr. 10: Byg automatiseret prisberegner
  • Nr. 11: Send automatisk ændringer i pris til web
  • Nr. 12: Send automatisk mail med pris til kunden
  • Nr. 13: Send automatisk mail med pris til egen mail
  • Nr. 14: Sæt automatisk pris ind i personligt tilbud
  • Nr. 15: Opret automatisk personlig mail til mange kunder
  • Nr. 16: Tag automatisk højde for ferie- og helligdage ved svar ifbm. igangsættelse af opgave bestilt online
  • Nr. 17: Opsæt kontaktformular på hjemmeside
  • Nr. 18: Modtag en mail, når kontaktformular bliver udfyldt på hjemmeside
  • Nr. 19: Opret automatisk tilbud
  • Nr. 20: Opret system, så alle modtagere af mail kan se, at opgaven er taget
  • Nr. 21: Opret automatiseret mailflow fra din mail til bestemte mailadresser
  • Nr. 22: Opret ramme for salgsteamets målsætninger
  • Nr. 23: Opret statistik i database for salgsteamets medlemmer
  • Nr. 24: Opret CRM-system i database

2. Nye kunder

  • Nr. 25: Send automatisk mail til kunde ved tilmelding / køb online
  • Nr. 26: Send automatisk mail til dig selv ved kundens tilmelding / køb online
  • Nr. 27: Send automatisk mail til dig selv, som du kan videresende til kunden, ved tilmelding / køb online
  • Nr. 28: Opret onboardingflow / velkomstserie af mails til nye kunder
  • Nr. 29: Opret ramme for onboarding
  • Nr. 30: Opret automatisk login mv. til nye kunder

3. Produktion

  • Nr. 31: Indsæt tekst skrevet på forhånd i en mail, fx en reminder om en opgave til en kunde om at besvare spørgsmål
  • Nr. 32: Opret mail med spørgeskema til ny kunde fx ifbm. rådgivningsforløb
  • Nr. 33: Opret mail med tekst, der henter datoer og emner for aftalt rådgivningsforløb
  • Nr. 34: Opret fleksibelt rådgivningsforløb i database
  • Nr. 35: Sammensæt fleksibelt rådgivningsforløb til kunde
  • Nr. 36: Opret mailflow med reminders om, hvor kunden befinder sig i det aftalte rådgivningsforløb
  • Nr. 37: Opret automatisk rammen for et projekt med udregning af datoer for deadlines mv.
  • Nr. 38: Opret database med ramme for nyt kundeprojekt (fx web, logodesign, marketingstrategi mv.)
  • Nr. 39: Opret automatiserede række af datoer med deadlines i nyt kundeprojekt
  • Nr. 40: Opret automatiseret række af mails med reminder om placering og opgaver ifbm. deadlines i kundeprojekt
  • Nr. 41: Opret oversigt over rammen for specifikke projekter
  • Nr. 42: Opret opgaveark for specifikke projekter i to-do-program med opgavebeskrivelser ifbm. de enkelte opgaver

4. Levering

  • Nr. 43: Opret database med en række beskrivelser ifbm. leverede projekter, ydelser eller produkter
  • Nr. 44: Opret automatiseret mail til dig selv med tekst til leveringsmail samt mailadresse mv. på kunde til at sende mail
  • Nr. 45: Opret automatiseret mail til kunde med leveringsdetaljer, fx link eller vedhæftet dokument
  • Nr. 46: Opret automatiseret mail til kunde med faktureringsdetaljer ifbm. køb til dig til videresendelse til kunde

5. Mersalg

  • Nr. 47: Send automatisk mail med anmodning om simpel feedback på produkt
  • Nr. 48: Send automatisk mail med angivning af antal stjerner til feedback til kunden
  • Nr. 49: Send automatisk SMS med anmodning om feedback
  • Nr. 50: Få automatisk mail med kundens feedback
  • Nr. 51: Godkend / afvis feedback
  • Nr. 52: Send automatisk godkendt feedback til hjemmeside
  • Nr. 53: Opret automatisk personligt spørgeskema til feedback fra kunden
  • Nr. 54: Send automatisk mail med personligt spørgeskema til feedback til kunden
  • Nr. 55: Opsæt automatisk reminder om at sende mailskabelon til kunde ifbm. kundens fødselsdag eller lignende

6. Team

  • Nr. 56: Opret online ansøgningskema på stillingsopslag
  • Nr. 57: Opret automatisk mail til dig ved online ansøgning på stillingsopslag
  • Nr. 58: Opret automatisk mail til ansøger ved online ansøgning
  • Nr. 59: Opret system til udsendelse af mails til jobansøgere
  • Nr. 60: Send automatisk mail med indkaldelse til samtale til jobansøgere
  • Nr. 61: Send automatisk mail med indkaldelse til anden samtale til jobansøgere
  • Nr. 62: Send automatisk mail med afslag til afviste  jobansøgere
  • Nr. 63: Send automatisk mail med afslag til afviste jobansøgere efter samtale
  • Nr. 64: Send automatisk mail med afslag til afviste jobansøgere efter anden samtale
  • Nr. 65: Send automatisk mail til dig selv til videresendelse med afslag til afviste jobansøgere
  • Nr. 66: Opret FAQ oversigt til oplæring af nye medarbejdere
  • Nr. 67: Opret automatiserede række af mails til oplæring af nye medarbejdere
  • Nr. 68: Opret database med information til oplæring af nye medarbejdere
  • Nr. 69: Opret skabelon for MUS-samtaler
  • Nr. 70: Opret automatiseret mail med reminder om MUS-samtaler for alle medarbejdere til leder
  • Nr. 71: Udsend automatiseret mail med reminder om MUS-samtale for specifik medarbejder til leder
  • Nr. 72: Udsend automatiseret mail med reminder om MUS-samtale til specifik medarbejder
  • Nr. 73: Opret spørgeskema til udfyldelse ifbm. MUS-samtale af medarbejder
  • Nr. 74: Opret database med ramme for innovationsprojekt
  • Nr. 75: Opret rammen for interne implementeringsprojekt til gennemførelse over en længere periode
  • Nr. 76: Opret vigtige datoer og deadlines for internt implementeringsprojekt til gennemførelse over en længere periode
  • Nr. 77: Opret spørgeskema til medarbejderstaben med intern undersøgelse ifbm. fx organisationsudviklingsprojekt
  • Nr. 78: Opret automatiseret lookup for at kunne se, hvilke medarbejdere, der har besvaret spørgeskema
  • Nr. 79: Opret automatiseret reminder ifbm. lookup for at kunne se, hvilke medarbejdere, der har besvaret spørgeskema
  • Nr. 80: Opret lookup ifbm. evt. besvarelse af spørgeskema til MUS-samtale
  • Nr. 81: Opret automatiseret mail til medarbejdere, der ved lookup ikke har besvaret spørgeskema ifbm. MUS-samtale
  • Nr. 82: Opret automatiseret mail til leder, der ved lookup ikke har besvaret spørgeskema ifbm. MUS-samtale
  • Nr. 83: Opret database med skabeloner til brug i organisationen
  • Nr. 84: Opret oversigt, der kan hente skabeloner i databasen til brug i organisationen
  • Nr. 85: Opret login til medarbejdere til overbliksside
  • Nr. 86: Opret sikker og automatiseret passwordreminder

7. Personlig produktivitet

  • Nr. 87: Opret automatisk reminder + vejledning om momsafregning
  • Nr. 88: Opret automatisk reminder + vejledning om lønafregning
  • Nr. 89: Opret automatisk reminder om MUS-samtale
  • Nr. 90: Opret automatisk reminder om tid til bogføring
  • Nr. 91: Opret automatisk mail med anmodning om at sende månedens bilag
  • Nr. 92: Hent automatisk tilsendte bilag til liste
  • Nr. 93: Opret liste til bilag
  • Nr. 94: Opret mail til bilag
  • Nr. 95: Opret automatiseret mail med reminder om dato for igangsættelse af arbejdsmiljørapportering
  • Nr. 96: Opret tekstskabeloner til brug i mails, du ofte bruger ved hjælp (textexpander)
  • Nr. 97: Send automatiseret mail til bogholderen med info ifbm. oprettelse af faktura

8. Marketing

  • Nr. 98: Opret oversigt over markedsføringsaktiviteter
  • Nr. 99: Opret deadlines og reminders ifbm. markedsføringsaktiviteter
  • Nr. 100: Opret opgaver i to-do-program til efterlevelse ved markedsføringsaktiviteter
  • Nr. 101: Opret automatiseret række af nyhedsbreve ved tilmelding til nyhedsbrev
  • Nr. 102: Opret tilmeldingsformular til nyhedsbrev på hjemmeside
  • Nr. 103: Opret sociale medieopslag til automatisk udsendelse på specifikke tidspunkter i fremtiden
Dagskursus

Automatisering: Grundkursus

Ville du ønske, at du havde mere tid til gode dialoger, møder og lukkede ordrer? Automatiser det kedelige arbejde og få tid til det, der giver øget bundlinje.
Gå til kursus
Dagskursus

Zapier: Grundkursus

Lær at bruge et af verdens stærkeste redskaber til at integrere mere end 2500 stykker software med hinanden og opsætte automatiserede flows mellem dem.
Gå til kursus

10 automatiserede flows, du kan lave med Zapier

Zapier er hjertet for dine automatiseringer. Mød 10 flows, som vi selv elsker og sparer os tonsvis af tid.
Få oversigten
Lær endnu mere om automatisering
Det er nemt at komme i gang. Vi lærer dig værktøjerne og tricksene, hvis du vil udvikle en smart business med masser af automatisering ✌️
Lær mere nu